Pod Mogielicą pogoda w kratkę

Za nami przedostatnia wycieczka w ramach VII sezonu akcji Wędruj Razem z Nami. Wspólna pasja zaprowadziła nas na szczyty Beskidu Wyspowego.

W sobotę, 7 października w liczbie 49 uczestników wyjechaliśmy do miejscowości Dobra koło Limanowej, by stamtąd obrać zielony szlak na górę Łopień. Na miejscu przywitało nas pogodne słońce. Niestety wraz z osiąganą wysokością weszliśmy w deszczową chmurę.

Szlak w przeważającej mierze prowadził leśnymi traktami. Trasa przypominała o piątkowych obfitych opadach, las pachniał grzybami. Na Łopień wyszliśmy po około dwóch godzinach. Na szczycie nie zabawiliśmy zbyt długo - do pokonania mieliśmy jeszcze Przełęcz Rydza Śmigłego oraz koronę Beskidu Wyspowego - Mogielicę.

Po krótkiej przerwie na przełęczy po raz drugi przyszło nam się wspiąć - tym razem wyżej - na wysokość 1171mnpm. A na szczycie podobnie jak na Łopieniu - deszczowo i mgliście. Po krótkiej przerwie udaliśmy się w kierunku Szczawy. Ironią losu, pod koniec wycieczki powitało nas piękne słońce i kolory jesieni, na które czekaliśmy przez cały dzień.

Choć ubogą w widoki, wycieczkę na Mogielicę będziemy miło wspominać. To dzięki fantastycznej grupie, w której wspólnie pokonaliśmy te szesnaście kilometrów.

Przed nami ostatnia odsłona siódmego sezonu, lecz zanim to nastąpi, zachęcamy uczestników akcji do wzięcia udziały w uroczystościach patriotycznych w Łowczówku. Informacje o wspólnym wyjściu wkrótce.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z tego wydarzenia.