Informacja o urzędzie w PJM

Drukowanie, PDF lub E-mail

Urząd Gminy Pleśna jest jednostką organizacyjną, przy pomocy której Wójt Gminy Pleśna wykonuje swoje zadania w zakresie realizacji uchwał rady gminy i zadań gminy wynikających z przepisów prawa. Kierownikiem Urzędu jest Wójt. Siedzibą Urzędu jest Pleśna. Regulamin Organizacyjny przyjęty Zarządzeniem Wójta z dnia 3 stycznia 2017 r. określa strukturę organizacyjną i szczegółowy zakres działania Urzędu. Urząd składa się z referatów, które realizują poszczególne zadania merytoryczne.

Czym zajmuje się Urząd? Urząd wykonuje różne zadania:

  • organizuje wybory Prezydenta RP, wybory do Sejmu i Senatu, referenda ogólnokrajowe oraz referenda gminne, a także wybory do Rady Gminy, Rady Powiatu i Sejmiku Województwa oraz wybory sołtysów i ławników,
  • obsługuje Radę Gminy Pleśna,
  • wydaje dokumenty tożsamości,
  • prowadzi ewidencję ludności,
  • prowadzi ewidencję działalności gospodarczej,
  • zajmuje się ochroną przeciwpożarową i bezpieczeństwem,
  • zajmuje się ochroną dóbr kultury,
  • współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
  • zajmuje się rolnictwem,
  • zajmuje się zarządzeniem kryzysowym,
  • realizuje budżet Gminy,
  • określa wysokość podatków lokalnych,
  • zajmuje się planowaniem przestrzennym,
  • zarządza mieniem komunalnym gminy,
  • prowadzi inwestycje i remonty,
  • buduje i remontuje drogi gminne,
  • zajmuje się ochroną i kształtowaniem środowiska i ochrony przyrody,
  • prowadzi gospodarkę odpadami,
  • utrzymuje czystość i porządek,
  • prowadzi Urząd Stanu Cywilnego,
  • prowadzi sprawy z zakresu obrony cywilnej i spraw wojskowych.

Urząd jest częściowo dostępny dla osób z niepełnosprawnościami. Przed budynkiem jest miejsce postojowe dla osoby z niepełnosprawnościami. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze budynku.

Kontakt z pracownikami Urzędu. Żeby załatwić sprawy w Urzędzie osoby z niepełnosprawnościami mogą:

  • napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Gminy Pleśna 33-171 Pleśna 240,
  • przynieść pismo do sekretariatu Urzędu. Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty,
  • napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
  • napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: gmina@plesna.pl
  • wysłać faks pod numer 14 679 89 47,
  • zadzwonić pod numer 14 679 81 70,
  • przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu. Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach: w poniedziałki od 7:30 do 16:00; we wtorki, środy i czwartki od 7:30 do 15:30; w piątki od 7:30 do 15:00.
  • Osoby głuche i słabosłyszące mogą kontaktować się z pracownikami za pośrednictwem tłumacza. Usługa jest całkowicie bezpłatna, dostępna przez cały czas pracy urzędu i nie wymaga wcześniejszego umawiania.

Oficjalna strona internetowa Urzędu Gminy Pleśna znajduje się pod adresem: www.plesna.pl. Podstawowe informacje dotyczące pracy Urzędu znajdziesz też na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.