Herb Gminy Pleśna, biały gryf na niebieskim tle, u dołu skrzyżowany karabin z szablą

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy Pleśna

Wójt Gminy Pleśna ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. Ochrony Środowiska w referacie inwestycji, infrastruktury komunalnej i ochrony środowiska Urzędu Gminy Pleśna: 33-171 Pleśna 240.

   Wymagania niezbędne (formalne):

  • obywatelstwo polskie,
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia,
  • wykształcenie: wyższe pierwszego lub drugiego stopnia (w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym), preferowane kierunki: ochrona środowiska, inżynieria środowiska lub studia podyplomowe w zakresie ochrony środowiska,
  • doświadczenie zawodowe: co najmniej 3-letni staż pracy.

    Wymagania dodatkowe:
  • znajomość przepisów prawa niezbędnych do wykonywania pracy na stanowisku objętym naborem, a w szczególności: ustawy o samorządzie gminnym, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy prawo ochrony środowiska, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska, ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, ustawy o ochronie przyrody, ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy prawo wodne, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
  • doświadczenie zawodowe związane z pracą na podobnym stanowisku w administracji publicznej,
  • biegła znajomość obsługi komputera, w tym pracy z edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym,
  • znajomość obsługi poczty e-mail, przeglądarki internetowej,
  • umiejętność: pracy w zespole, szybkiego podejmowania decyzji, planowania i organizacji pracy, samodzielnego rozwiązywania problemów, odpowiedzialnego, rzetelnego, terminowego i sumiennego wykonywania powierzonych zadań, pracy pod presją czasu,
  • prawo jazdy kat. B.

    Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

w zakresie ochrony środowiska:

  • nadzór nad realizacją Gminnego Programu Ochrony Środowiska – przygotowywanie informacji, sprawozdań i analiz w tym zakresie,
  • sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska na terenie Gminy, w zakresie objętym właściwością Wójta,
  • prowadzenie postępowań w sprawie oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć,
  • wydawanie decyzji środowiskowych.

w zakresie ochrony przyrody:

  • przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń zamiaru wycinki drzew i wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów,
  • prowadzenie ewidencji pomników przyrody,
  • opiniowanie projektów obszarów Natura 2000.

w zakresie utrzymania czystości i porządku:

  • prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków,
  • prowadzenie kontroli prawidłowości postępowania ze ściekami u mieszkańców gminy.

w zakresie gospodarki wodnej:

  • prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowanie decyzji zatwierdzających ugodę właścicieli gruntów w sprawie zmiany stanu wody na gruncie,
  • przygotowanie decyzji nakazującej właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom w przypadku gdy zmiana stanu wody na gruncie szkodliwie wpływa na grunty sąsiednie,
  • prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych w zakresie obowiązków nałożonych na Aglomerację Pleśna.

w zakresie realizacji Programu Czyste Powietrze:

  • prowadzenie Punktu Informacyjno – Konsultacyjnego,
  • pomoc mieszkańcom w wypełnianiu wniosków o dofinansowanie oraz rozliczanie przyznanych dotacji,
  • organizowanie spotkań z mieszkańcami,
  • sporządzanie sprawozdań z funkcjonowania Punktu Informacyjno – Konsultacyjnego.

w zakresie ochrony powietrza:

  • prowadzenie bazy Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków,
  • prowadzenie kontroli przestrzegania uchwały antysmogowej dla Województwa Małopolskiego oraz prowadzenie kontroli w ramach zgłoszeń w Ekointerwencji.

Warunki zatrudnienia:

  • miejsce pracy: Urząd Gminy Pleśna, Pleśna 240,
  • bariery architektoniczne: stanowisko pracy zlokalizowane jest na parterze budynku, budynek jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo, w budynku jest winda. Na parterze budynku znajduje się łazienka dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  • na stanowisku pracy może zostać zatrudniona osoba z niepełnosprawnością, jednak ze względu na charakter pracy na tym stanowisku, stopień niepełnosprawności nie może stanowić znaczącej przeszkody w realizacji obowiązków,
  • wymiar czasu pracy: pełny etat, 40 godz. tygodniowo, w przypadku osób niepełnosprawnych zgodnie z odrębnymi przepisami,
  • umowa o pracę: pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony 6 miesięcy. Osoba podejmująca pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym w jednostce samorządu terytorialnego, będzie zobowiązana do odbycia służby przygotowawczej,
  • wynagrodzenie: zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Regulaminu wynagradzania pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy Pleśna,
  • praca o charakterze administracyjno-biurowym związana z pracą przy komputerze powyżej 4 godz., obsługą urządzeń biurowych oraz kontaktami z interesantami
    i instytucjami, możliwość wystąpienia konieczności pracy w godzinach nadliczbowych,
  • praca w terenie: przeprowadzanie kontroli, wizji lokalnych lub oględzin
    w sprawach dotyczących prowadzonych zadań.
  • termin rozpoczęcia pracy: wrzesień 2024 r.Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie
    w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.

      Wymagane dokumenty:

  • życiorys (CV) z opisem przebiegu pracy zawodowej,
  • list motywacyjny,
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego wymagane wykształcenie wyższe,
  • kserokopie świadectw pracy (a w przypadku pracy aktualnie wykonywanej, zaświadczenie potwierdzające fakt i okres zatrudnienia),
  • kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe, dodatkowe kwalifikacje, odbyte kursy i szkolenia,
  • oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedłożenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego),
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego i nieposzlakowanej opinii,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych innych niż wymagane przepisami prawa,
  • oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych kandydata (klauzula informacyjna),
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1135),
  • informacja dotycząca szczególnych potrzeb kandydata w trakcie procesu rekrutacji.

Wymagane dokumenty: oświadczenia, list motywacyjny, życiorys i kwestionariusz osobowy muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata. Kserokopie pozostałych dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez umieszczenie na każdej stronie adnotacji „za zgodność z oryginałem” wraz z własnoręcznym podpisem kandydata.

Dokumenty aplikacyjne, które nie spełnią określonych wyżej wymogów formalnych nie będą rozpatrywane. Osoby zainteresowane prosimy o składanie wymaganych dokumentów zgodnie z treścią ogłoszenia.

    Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko ds. ochrony środowiska” należy przesłać na adres Urzędu: Urząd Gminy Pleśna, 33-171 Pleśna 240 lub dostarczyć do Sekretariatu Urzędu pok. Nr 103, I piętro, w terminie do dnia 21 sierpnia 2024 r. do godz. 15:00. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.

    Informacje dodatkowe:

  • procedurę naboru przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powoływana przez Wójta Gminy. Procedura naboru obejmuje dwa etapy:
  1. ocena wstępna: analiza złożonych dokumentów pod kątem spełnienia wymagań niezbędnych (formalnych) wskazanych w ogłoszeniu o naborze oraz ustalenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne,
  2. ocena końcowa kandydatów: przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej
    z kandydatami w zakresie znajomości przepisów ustaw i innych wymagań wymienionych w ogłoszeniu o naborze,
  • informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Pleśna https://bip.malopolska.pl/ugplesna/ w zakładce zamówienia publiczne i ogłoszenia, na stronie internetowej www.plesna.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Pleśna.

Druki do pobrania: