Wójt Gminy Pleśna ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. Ochrony Środowiska w referacie inwestycji, infrastruktury komunalnej i ochrony środowiska Urzędu Gminy Pleśna: 33-171 Pleśna 240.
Wymagania niezbędne (formalne):
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie: wyższe pierwszego lub drugiego stopnia (w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym), preferowane kierunki: ochrona środowiska, inżynieria środowiska lub studia podyplomowe w zakresie ochrony środowiska,
- doświadczenie zawodowe: co najmniej 3-letni staż pracy.
Wymagania dodatkowe:
- znajomość przepisów prawa niezbędnych do wykonywania pracy na stanowisku objętym naborem, a w szczególności: ustawy o samorządzie gminnym, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy prawo ochrony środowiska, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska, ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, ustawy o ochronie przyrody, ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy prawo wodne, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- doświadczenie zawodowe związane z pracą na podobnym stanowisku w administracji publicznej,
- biegła znajomość obsługi komputera, w tym pracy z edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym,
- znajomość obsługi poczty e-mail, przeglądarki internetowej,
- umiejętność: pracy w zespole, szybkiego podejmowania decyzji, planowania i organizacji pracy, samodzielnego rozwiązywania problemów, odpowiedzialnego, rzetelnego, terminowego i sumiennego wykonywania powierzonych zadań, pracy pod presją czasu,
- prawo jazdy kat. B.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
w zakresie ochrony środowiska:
- nadzór nad realizacją Gminnego Programu Ochrony Środowiska – przygotowywanie informacji, sprawozdań i analiz w tym zakresie,
- sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska na terenie Gminy, w zakresie objętym właściwością Wójta,
- prowadzenie postępowań w sprawie oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć,
- wydawanie decyzji środowiskowych.
w zakresie ochrony przyrody:
- przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń zamiaru wycinki drzew i wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów,
- prowadzenie ewidencji pomników przyrody,
- opiniowanie projektów obszarów Natura 2000.
w zakresie utrzymania czystości i porządku:
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków,
- prowadzenie kontroli prawidłowości postępowania ze ściekami u mieszkańców gminy.
w zakresie gospodarki wodnej:
- prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowanie decyzji zatwierdzających ugodę właścicieli gruntów w sprawie zmiany stanu wody na gruncie,
- przygotowanie decyzji nakazującej właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom w przypadku gdy zmiana stanu wody na gruncie szkodliwie wpływa na grunty sąsiednie,
- prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych w zakresie obowiązków nałożonych na Aglomerację Pleśna.
w zakresie realizacji Programu Czyste Powietrze:
- prowadzenie Punktu Informacyjno – Konsultacyjnego,
- pomoc mieszkańcom w wypełnianiu wniosków o dofinansowanie oraz rozliczanie przyznanych dotacji,
- organizowanie spotkań z mieszkańcami,
- sporządzanie sprawozdań z funkcjonowania Punktu Informacyjno – Konsultacyjnego.
w zakresie ochrony powietrza:
- prowadzenie bazy Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków,
- prowadzenie kontroli przestrzegania uchwały antysmogowej dla Województwa Małopolskiego oraz prowadzenie kontroli w ramach zgłoszeń w Ekointerwencji.
Warunki zatrudnienia:
- miejsce pracy: Urząd Gminy Pleśna, Pleśna 240,
- bariery architektoniczne: stanowisko pracy zlokalizowane jest na parterze budynku, budynek jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo, w budynku jest winda. Na parterze budynku znajduje się łazienka dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- na stanowisku pracy może zostać zatrudniona osoba z niepełnosprawnością, jednak ze względu na charakter pracy na tym stanowisku, stopień niepełnosprawności nie może stanowić znaczącej przeszkody w realizacji obowiązków,
- wymiar czasu pracy: pełny etat, 40 godz. tygodniowo, w przypadku osób niepełnosprawnych zgodnie z odrębnymi przepisami,
- umowa o pracę: pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony 6 miesięcy. Osoba podejmująca pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym w jednostce samorządu terytorialnego, będzie zobowiązana do odbycia służby przygotowawczej,
- wynagrodzenie: zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Regulaminu wynagradzania pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy Pleśna,
- praca o charakterze administracyjno-biurowym związana z pracą przy komputerze powyżej 4 godz., obsługą urządzeń biurowych oraz kontaktami z interesantami
i instytucjami, możliwość wystąpienia konieczności pracy w godzinach nadliczbowych, - praca w terenie: przeprowadzanie kontroli, wizji lokalnych lub oględzin
w sprawach dotyczących prowadzonych zadań. - termin rozpoczęcia pracy: wrzesień 2024 r.Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie
w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.
Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV) z opisem przebiegu pracy zawodowej,
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopia dokumentu potwierdzającego wymagane wykształcenie wyższe,
- kserokopie świadectw pracy (a w przypadku pracy aktualnie wykonywanej, zaświadczenie potwierdzające fakt i okres zatrudnienia),
- kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe, dodatkowe kwalifikacje, odbyte kursy i szkolenia,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedłożenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego),
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego i nieposzlakowanej opinii,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych innych niż wymagane przepisami prawa,
- oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych kandydata (klauzula informacyjna),
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1135),
- informacja dotycząca szczególnych potrzeb kandydata w trakcie procesu rekrutacji.
Wymagane dokumenty: oświadczenia, list motywacyjny, życiorys i kwestionariusz osobowy muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata. Kserokopie pozostałych dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez umieszczenie na każdej stronie adnotacji „za zgodność z oryginałem” wraz z własnoręcznym podpisem kandydata.
Dokumenty aplikacyjne, które nie spełnią określonych wyżej wymogów formalnych nie będą rozpatrywane. Osoby zainteresowane prosimy o składanie wymaganych dokumentów zgodnie z treścią ogłoszenia.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko ds. ochrony środowiska” należy przesłać na adres Urzędu: Urząd Gminy Pleśna, 33-171 Pleśna 240 lub dostarczyć do Sekretariatu Urzędu pok. Nr 103, I piętro, w terminie do dnia 21 sierpnia 2024 r. do godz. 15:00. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacje dodatkowe:
- procedurę naboru przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powoływana przez Wójta Gminy. Procedura naboru obejmuje dwa etapy:
- ocena wstępna: analiza złożonych dokumentów pod kątem spełnienia wymagań niezbędnych (formalnych) wskazanych w ogłoszeniu o naborze oraz ustalenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne,
- ocena końcowa kandydatów: przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej
z kandydatami w zakresie znajomości przepisów ustaw i innych wymagań wymienionych w ogłoszeniu o naborze,
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Pleśna https://bip.malopolska.pl/ugplesna/ w zakładce zamówienia publiczne i ogłoszenia, na stronie internetowej www.plesna.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Pleśna.
Druki do pobrania: